-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2533 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

ماجراي سيدمهدي هاشمي چه بود؟

سيد مهدي هاشمي فرزند سيد محمد برادر سيدهادي هاشمي (داماد آيةالله منتظري ) اهل قهدريجان اصفهان بود, كه در اثر كم تجربگي وشتاب زدگي ... در برداشت هاي اسلامي رگه هايي از التقاط وروشنفكري اسلامي در او رسوخ كرده بود. بارزترين اشتباهات وي در قبل از انقلاب دو چيز بود:

1 نرمش و رابطه باساواك شاه ; 2 كشتن عده اي از افرادي كه به گمان او و پيروانش مجرم بودند. اماخطاهاي بارز او دربعد از انقلاب زيادند; از جمله :

الف ) خارج كردن مقادير زيادي اسلحه , مهمات , مواد منفجره , واسناد و...سپاه ;

ب ) انتقاد وافشاگري بي جا وغير مسئولانه عليه سران نظام كه نتيجه اش اين شد كه بين مسئولان نظام تفرقه بيفتد و مردم به آنان بد بين شوند(1).

هدف اصلي و واقعي سيدمهدي هاشمي وپيروانش اين بود كه عقايد انحرافي وافكار التقاطي خود رادرحوزه علميه قم و حوزه هاي علميه ديگر شهرستان ها حاكم و درواقع خط انقلاب را منحرف كنند. براي رسيدن به اين هدف , دست به تبليغات زدند و خواستند افكار خود را به طلبه هاي جوان و احساساتي منتقل كنند كه متأسفانه يك تا حدودي هم موفق شدند. امام خميني (ره ) در يكي از صحبت هاي خود اظهاركردند:

كه آن ها در چند مدرسه نفوذ كرده اند. طبق نوشته آقاي ري شهري در شهريور 1365دو نفر ازاتباع كره جنوبي ازشخصي به نام شنيتا رضايي در كلانتري 5تهران به عنوان سارق شكايت كردند كلانتري براي انجام تحقيقات نامبرده را دستگير كردند. در بازرسي بدني و منزل ايشان يك عدد اسلحه كمري , مقادير زيادي شناسنامه جعلي واسناد ومدارك جعلي كشف شده وضبط گرديد. فرد دستگير شده در پاسخ اين سوال كه آدرس خانه اي را در خيابان يوسف آباد ارائه داد كه پس از تحقيقات مشخص شد كه اين خانه مربوطبه نهضت هاي آزادي بخش است كه زير نظر سيد مهدي هاشمي فعاليت مي كند. در آن خانه 49قلم اجناس غير قانوني ازقبيل اسلحه , مواد منفجره , پودر سرطان زا, اسناد جعلي و... وجود داشته است كه بعد از كشف ,سيد مهدي دستگير و به اعدام محكوم شد.(2)

(پـاورقي 1- برداشت از متن مصاحبه سيدمهدي هاشمي دركتاب خاطرات سياسي , تأليف محمد مهدي ري شهري , ص 200- 189

(پـاورقي 2- همان , ص 140- 138

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.